Aksell

bloggen

Konferansen som så dagens lys i 2018 under navnet Sørveiv Tech, blir i 2021 slått sammen med Norwegian Digital Travel Conference og relansert som Techpoint Conference. Aksell er stolt medarrangør, og har hatt en viktig finger med i spillet siden oppstarten.

– Et ønske om å skape noe unikt

Drømmen for arrangørene har vært å utvikle en utradisjonell arena hvor ulike bransjer, beslutningstakere og talenter kan møtes på tvers av bransjer.

– Samarbeidet om konferansen har sitt utspring i et felles ønske om å skape noe unikt, og som ville plassere Agder på det internasjonale kartet, forteller ildsjel og tidligere daglig leder i 07 Media Sør – nå Aksell – Randi Granvold.

– Fokuset har siden starten vært rettet mot teknologi og mennesker. Det har så langt vært en fantastisk reise, og vi er i dag seks eiere fra Agder som er lidenskapelig opptatt av å sørge for at konferansen vokser videre.

Med inspirasjon fra konferanser som South by Southwest (SXSW) og Arendalsuka er det liten tvil om at arrangørene har store ambisjoner.

 

Finn ut mer om konferansen på techpointconference.no

 

Første konferanse i 2018

Sørveiv Tech ble arrangert for første gang i november 2018, med nesten 400 deltakere og flere store foredragsholdere på scenen. Også i 2019 var konferansen en stor suksess, denne gangen med nærmere 800 deltakere og 20 ulike seminarer og workshops i tillegg til spennende foredrag.

 

Relansering som Techpoint Conference i 2021

I 2021 strekker konferansen seg mot et nytt nivå, og går sammen med tidligere Norwegian Digital Travel Conference. Målet er å skape en enda bedre konferanseopplevelse under navnet Techpoint. Denne gangen vil man kunne delta både fysisk og digitalt, og det hele går av stabelen på Kilden teater og konserthus i Kristiansand 22. – 23. september 2021. Det er forventet flere store navn på scenen, og det er mulig å sikre seg billetter til konferansen allerede nå.

 

Totalt markedsansvar for konferansen

Aksell har hatt en nøkkelrolle i markedsføringen av konferansen siden 2018, og har i 2021 det totale markedsansvaret. Dette innebærer forvaltning av merkevaren i form av profilering, design og synliggjøring på alle flater og i alle kanaler. Nytt av 2021 er at vi har utviklet en splitter ny visuell profil for konferansen, samt tatt profilen ut i kanaler som en nyoppusset nettside, sosiale medier og annonsering.

Les mer om profil- og markedsføringsarbeidet Aksell har gjort for Techpoint

 

Hårete mål for fremtiden

Målsetningen for konferansen er å bli den foretrukne møteplassen og konferansen i Norge med søkelys på det teknologiske skiftet, digital transformasjon og bærekraftig verdiskapning.

– Den positive interessen for konferansen som vi har opplevd så langt, gir oss virkelig troen på at vi kommer til å nå målet!, avslutter Randi.