Aksell

Techpoint Conference

Ny profil for Norges raskest voksende tech- og næringslivskonferanse; Techpoint Conference.

Norges nye tech- og næringslivskonferanse

Konferansen som tidligere var kjent under navnet Sørveiv Tech, ble i 2021 slått sammen med Norwegian Digital Travel Conference og relansert i ny drakt som Techpoint Conference. Aksell har siden 2018 hatt en nøkkelrolle i markedsføringen av konferansen, og tok i 2021 over det totale markedsansvaret, inkludert utarbeidelsen av en splitter ny visuell profil.

Alle flater og kanaler

Aksell har det totale markedsansvaret for konferansen. Det innebærer forvaltning av merkevaren i form av profilering, annonsering, design og ikke minst synliggjøring på alle flater og i alle kanaler. I forbindelse med nylanseringen har konferansen også fått en ny nettside, hvor vi har fått gleden av å stå for design, utvikling og drift.

Målet og ønsket

I 2018 ble Techpoint til som et samarbeid mellom flere parter, hvor også Aksell tok et aktivt eierskap i prosjektet. Samarbeidet hadde sitt utspring i et felles ønske om å skape noe helt unikt, og som ville plassere Agder på det internasjonale konferansekartet.

–  Fokuset har, helt siden starten, vært rettet mot teknologi og mennesker. Det har så langt vært en fantastisk reise, og vi er i dag seks eiere fra Agder som er lidenskapelig opptatt av å sørge for at Techpoint vokser videre, forteller Randi Granvold, en av ildsjelene bak Techpoint og tidligere daglig leder av 07 Media Sør (nå Aksell).

–  Målsetningen er å bli den foretrukne møteplassen og konferansen i Norge med fokus på det teknologiske skiftet, digital transformasjon og bærekraftig verdiskapning. Den positive interessen for konferansen som vi har opplevd så langt gir oss virkelig troen på at vi kommer til å nå den målsetningen.

Utvikling av ny visuell profil

Med nye og store ambisjoner for 2021 trengte vi en merkevare og visuell identitet som kunne gi assosiasjoner til Norge, også internasjonalt. Etter en god prosess satt vi igjen med noen elementer som utgangspunkt til utarbeidelse av en ny visuell identitet.

  1. Det fortryllende og verdenskjente Nordlyset.
  2. Med store ambisjoner strekker man seg mot stjernene, og galaksen gir assosiasjoner til en ukjent og spennende teknologisk fremtid.
  3. Vi ønsket også å få med en tilknytning til vann og bølger, med Techpoint som «teknologibølgen» fra nord – noe dynamisk, friskt og kraftfullt, som former omgivelsene. Vann ga også gode bindeledd til vannkraft, bølgekraft og det bærekraftige.

Med alle disse tankene, formet vi en profil basert på det blågrønne nordlyset, lilla galakser og blått hav. Techpoint lyser vei i den store, ukjente og digitale galaksen, og bringer med seg en bølge av teknologi og bærekraft fra Norge. Disse fargene var også delvis gjenkjennbare fra Sørveiv Techs tidligere profil. Med stikkord som flytende, svevende, mystisk og fortryllende hadde vi nå også noen klare visuelle linjer å ta ut i animasjoner og illustrasjoner.