Aksell

Søk

En markedsplan er en oversikt over markedstiltak eller aktiviteter som skal foregå over en gitt periode. En god markedsplan inneholder blant annet realistiske mål (KPI), budsjetter og kostnadsrammer, plan for innholdsproduksjon, kanalvalg, budskap og ansvarsfordeling.

Fordelen med å sette opp en plan er jo at det gir en forventning om at noe skal skje, og når den følges gir grunnlag for analyse og evaluering. Selv om en markedsplan i utgangspunktet blir satt for en periode av gangen, er det likevel lurt å lage rom for litt fleksibilitet, slik at en kan justere etter hvert som en innhenter nyttige data fra gjennomførte kampanjer og aktiviteter.

Relaterte tjenester

Samarbeide?

Skal vi ta en prat?

Vi vil gjerne hjelpe deg og din bedrift.
Fyll ut skjemaet – så tar vi kontakt med deg.

En kvinne med briller sitter ved arbeidsplassen sin og smiler. Bildet er tatt gjennom et plexiglass og i bakgrunnen ses andre som også sitter ved sine arbeidsplasser.

* Vi bruker kun e-posten din til å ta kontakt med deg vedrørende denne henvendelsen.