Aksell

Norsk Hemokromatoseforbund

For Norsk Hemokromatoseforbund har vi laget en oppdatert logo og profil, samt en ny nettside som appellerer til en målgruppe med et stort aldersspenn.

Norsk Hemokromatoseforbund kom til oss med en utdatert logo, og en nettside som manglet det visuelle uttrykket. De ønsket seg en ny logo som kunne si noe om hvem de var, og som fungerte med og uten navnetrekk. De ønsket seg en tydelig profil, og en lettdrevet nettside som appelerte til både unge og eldre, og som som var positiv og lett å finne frem i.

Løsningen ble en ny logo som inneholder initialene, et plusstegn og en dråpe som indikerer overskudd av jern i blodet. Fargepaletten er inspirert av rødfargen i blodet, og vi har gitt den tilskudd av komplimentær­fargen turkis som skaper spill og gjør uttrykket levende selv om profilen er begrenset til dette. Den nye nettsiden til Norsk Hemokromatoseforbund, hemokromatose.no, er enkel og og fargerik. Strukturen på siden gjør det enkelt for NHF å selv legge inn innhold og oppdateringer. De er ikke avhengig av å basere seg på bilder som innhold, men har friheten til å legge det inn under saker der det gir mening.

Skal vi ta en prat?